Навіщо повний привід на сухому асфальті? Skoda Superb. Skoda Superb Combi
Для чого потрібен повний привід взимку, ми знаємо – навіть жителі столиці за останні пару місяців переконалися, що 4?4 краще, ніж привід на одну вісь. Однак навіщо повний привід влітку? Снігу немає, а лід розтанув.
Щоб відповісти на це питання, ми поїхали в сонячну Іспанію на автомобілях Skoda – вибір цієї марки невипадковий. Адже ми звикли, що повний привід покладений тільки «джипів». А Skoda є на нашому ринку унікальною компанією – незважаючи на імідж «доступною», вона пропонує не тільки повнопривідні позашляховики, а й легкові автомобілі з трансмісією 4×4. Навіть Octavia оснащується повним приводом!
Більше не «Халдекс»
Але для початку потрібно зрозуміти, що ж являє собою сучасна система повного приводу. Адже часи, коли ви повинні були довго заучувати правила використання трансмісії 4×4, вже давно пройшли. Більше не потрібно перед складною ділянкою зупинятися і здійснювати ритуал підключення другої осі. До того ж питання – як водій повинен зрозуміти, що попереду складний ділянку, якщо він туди ще не приїхав?
На ті ж Skoda зараз встановлюється розумна багатодискова муфта з електронним управлінням. Багато звикли називати її Haldex, хоча це вже не зовсім правильно – трансмісійне підрозділ шведської компанії Haldex нині належить американській фірмі BorgWarner. І, згідно з контрактом, слово Haldex в назві систем повного приводу тепер офіційно використовувати не можна.
У Skoda муфта розташована в задній частині в одному блоці з редуктором заднього моста і диференціалом. З однієї сторони до нього приєднаний карданний вал, а з іншого – дві півосі. Саме муфта, має пакет фрикціонів, і відповідає за те, яка частина крутного моменту передається на задні колеса.
Однак більшості водіїв ці технічні подробиці не потрібні. Їм важливо, що муфта не вимагає натискати якісь кнопки або перемикати важелі. Все відбувається автоматично, причому дуже швидко. Мало того, якщо раніше муфти робили машину повнопривідною тільки при пробуксовці передніх коліс, то зараз це вже не зовсім так. П’яте покоління муфти забезпечує постійне підключення задньої осі – так званий «преднатяг». Тобто навіть під час спокійного старту на сухому покритті від 4 до 10% крутного моменту передається на задню вісь.
Недолік у цієї схеми повного приводу теж є. При довгій пробуксовці муфта перегрівається і вимикається, перетворюючи машину в самий відповідальний момент в монопривідну.
Чотири причини
Але повернемося до головного питання – навіщо ж потрібен повний привід влітку? Ну, по-перше, всі його переваги можна відчути, коли йде дощ. Звичайно, якщо у вас трансмісія 4×4, то це не значить, що можна бездумно нестися по калюжах на максимальній швидкості. Але безпека при наявності повного приводу різко зросте!
Ситуація друга – звивисті серпантини. З’їхавши з платних іспанських автобанів в бік гір, ви легко зможете відчути, як небезпечні місцеві доріжки. Начебто тільки що дорога була рівною і спокійною, як несподівано слід один різкий поворот за іншим. Не скинув вчасно швидкість, і може початися знесення (це коли ковзає передня вісь) або занос (задня). Водії з великим досвідом контраварійної підготовки або професійні гонщики зможуть впоратися з подібною ситуацією. Але що буде з «звичайним» водієм?
Так, дороги в Іспанії мають захисні бар’єри, і в ущелині ви навряд чи впадете. Але, погодьтеся, пошкодити машину теж не дуже приємно. Так от – в таких умовах повнопривідна машина набагато безпечніше, ніж такий же автомобіль, але з приводом на одну вісь. Адже сучасні системи повного приводу не тільки швидко підключають другу вісь при початку пробуксовки, але деколи передбачають можливість виникнення екстреної ситуації.
Третій важливий плюс повного приводу влітку – це ситуація старту. З трансмісією 4×4 виграти «світлофорні гонки» просто – потрібно лише натиснути на педаль газу. Так, пробуксовки з димом з-під коліс не вийде, але буде ефективний розгін.
Четвертий пункт. Це наявність на сучасних машинах з повним приводом блокування міжосьових диференціалів. Механічних або електронних – неважливо. Головне, що вони є. Наприклад, на повнопривідних «Шкодах» блокування диференціалів є як на передній, так і на задній осі, що дозволяє автомобілю рухатися вперед, навіть коли все одне колесо має контакт з дорогою!
Плюси мертвого сезону
Має сенс їхати в Іспанію взимку або ранньою весною? Звичайно! І нехай море холодне, проте сонце ніхто не відміняв на півдні навіть на початку березня.
Крім того, не забувайте, що в низький сезон ціни на оренду автомобілів в Іспанії дуже цікаві. Якщо потрапити на спеціальні пропозиції (а вони в цей час постійно), то невелику машинку можна орендувати за 20 євро на тиждень. Тобто менше, ніж за 3 євро на добу! Зрозуміло, це буде маленький і скромний хетчбек, проте навіть якщо ви захочете вибрати великий автомобіль рівня Skoda Superb для комфортного подорожі, то все одно ціни будуть невисокими.
Автор: Денис Смольянов
- Від одного до восьми: BMW M8 Competition. BMW M8 Cabrio (F91)
- Peugeot 2008: коли зовнішність – не єдиний козир. Peugeot 2008
- Знесло башту: Jaguar F-Type Convertible. Jaguar F-Type Convertible
- Opel Corsa – це буде бомба на блискавці. Opel Corsa F
- Honda CR-V Hybrid: у світле майбутнє без коробки передач. Honda CR-V
- Як перевірити новий автомобіль в дилерському центрі?