Як перевірити новий автомобіль в дилерському центрі?
содержание
Купуючи машину з салону, не варто занадто сильно покладатися на добропорядність менеджерів і вірити кожному слову. Врахуйте, що такий автомобіль може не просто мати дефекти, але бути побитим або навіть виявитися б/у. Все це буде ретельно замасковано. Крім того, є ймовірність, що документи на транспортний засіб, оформлені неправильно. Швидше за все, це сталося через неуважність співробітники дилерського центру. Але така елементарна помилка спричинить проблеми при постановці автомобіля на облік.
Тому, при прийомі машини не поспішайте підписувати акти та інші папери. Спочатку особисто ретельно огляньте і перевірте авто. Якщо ви виявите дефект після підписання акта приймання-передачі транспортного засобу – будь-які претензії щодо нього виявляться марними. Якщо у вас є можливість попросити про допомогу знайомої людини, який зможе визначити стан транспортного засобу з професійної точки зору, скористайтеся цим. В іншому випадку завдання доведеться вирішувати самостійно. Розберемося, що для цього потрібно, і якогось порядку дій треба дотримуватися.
Підготовка
Вирушаючи в салон за своїм новим автомобілем, крім паспорта, ідентифікаційного коду та водійського посвідчення з собою рекомендується взяти ліхтарик і дзеркальце для огляду стану кузова під порогами. Блокнот і ручка можуть стати в нагоді при складанні переліку претензій. Заздалегідь підготовлена флешка з музикою стане корисною при перевірці мультимедійної системи.
Крім того, візьміть з собою товщиномір лакофарбового покриття автомобіля. Якісний прилад коштує досить дорого, якщо враховувати, що він потрібен для разового використання. Ціна пристрою варіюється в межах 1500-3000 грн. Але його можна взяти в оренду буквально на добу, заплативши 100-200 грн. По можливості також візьміть з собою манометр, який необхідний для вимірювання тиску в шинах. Але в більшості випадків цей прилад можна попросити у працівника салону.
Попередньо зателефонуйте менеджером і домовтеся про зустріч. Якщо він запропонує під’їхати для огляду та оформлення авто в кінці робочого дня, наполягайте на тому, щоб вам надали таку можливість вранці або в обід. По-перше, приїхавши в салон ввечері, вам доведеться оглядати авто максимально швидко, щоб встигнути зробити це до закриття центру. По-друге, якщо огляд буде проводитися на вулиці, у вечірній час освітлення не настільки гарний, з-за чого можна просто не побачити дефекти.
Звірка документів
На фінальному етапі операції, дилер повинен надати вам пакет документів, в який входить:
- пара примірників договору купівлі-продажу;
- техпаспорт на автомобіль;
- паспорт на додаткове обладнання;
- гарантійні талони;
- акти огляду й приймання-передачі авто;
- мануал по експлуатації машини і додаткового обладнання;
- сервісна книжка;
- копія митної декларації;
- документи про внесення плати за авто і обладнання.
Щоб виключити надалі проблеми з оформленням та експлуатацією автомобіля, переконайтеся, що всі документи, видані вам в дилерському центрі, заповнені правильно. Для цього перевірте, чи коректно вписана в паспорт транспортного засобу наступна інформація:
- паспортні дані покупця;
- точна назва моделі;
- колір кузова автомобіля;
- номер двигуна і його потужність;
- номер шасі;
- ідентифікаційний VIN-код.
Далі переконайтеся, що співробітники салону не допустили помилок при зазначенні даних в інших документах, заповнили талон передпродажної підготовки, внесли відповідну інформацію в сервісну книжку та поставили печатки. Перевіряючи дані, уважно звіряйте кожну букву, так як навіть дрібний недолік в подальшому може спричинити проблеми при оформленні машини. Переконавшись, що папери в порядку, переходите до огляду самого транспортного засобу.
А не биту машину вам пропонують?
Автомобіль повинен бути ідеально вимитий і висушений. Це один з етапів передпродажної підготовки. Якщо кузов забруднений, вимагайте при будь-яких умовах його вимити, так як це не просто псує товарний вигляд авто, але і може стати причиною того, що за брудом і пилом ви не побачите дефект.
Перевірка лакофарбового покриття
З самого початку ретельно огляньте автомобіль з усіх боків, під різними кутами. Такий підхід дозволить побачити вм’ятини на кузові або неоднорідність лакофарбового покриття (ЛФП). Будь-який з цих дефектів – пряме свідчення механічного пошкодження кузовний деталі.
Якщо менеджер запевняє, що такий ефект спостерігається через особливості освітлення або з інших причин. Ймовірно, що він просто намагається ввести вас в оману, а на кузові автомобіля вже більш усього була вм’ятина. Щоб переконатися в цьому остаточно, використовуйте товщиномір. Просто поміряйте ним ЛКП на різних деталях кузова.
Допустима різниця товщини заводського фарбування не повинна перевищувати 10 мікрон. Якщо якась з деталей перефарбовувалася, показники на ній будуть відрізнятися від цифр, отриманих при перевірці інших елементів авто практично в пару раз. Крім того, при перевірці товщини ЛКП на такій деталі показники приладу будуть різнитися на десятки і навіть сотні мікрон.
Аналіз стану кузова
Попрацювавши з товщиноміром і переконавшись, що ЛКП автомобіля у порядку, переходьте до наступних етапів перевірки, а саме:
- Виміряйте зазори між кузовними деталями. Якщо нерівні щілини, це свідчить про те, що той чи інший елемент кузова встановлений не на заводі, а вручну. Значить, раніше така деталь була пошкоджена і знімалася для ремонту або була замінена новою.
- Перевірте відсутність люфтів і скрипів. Для цього по черзі відкривайте і плавно закривайте всі двері, кришку капота і багажника. Якщо якийсь елемент знімався співробітниками салону, ймовірно, що він встановлений не ідеально, і це буде помітно при його використанні.
- Зверніть увагу на герметичні шви. Вони повинні бути однорідними і ідеально рівними. Такий шов можна зробити тільки в заводських умовах. Якщо який-небудь з них відрізняється за кольором, виконаний неакуратно, значить він наносився вручну вже поза підприємства, що займається складанням моделі.
- Огляньте болти на кузові. При збірці на заводі їх, як правило, фарбують у колір кузова. Якщо ви виявили, що та або інша деталь прикручена незабарвленими болтами, а всі інші – забарвленими, значить цей елемент автомобіля встановлювався не на заводі.
Крім того, зверніть увагу на оптику. Фари повинні бути встановлені ідеально рівно, не мати тріщин. Огляньте бампера і спідниці машини. Внизу них не повинно бути подряпин, відколів й інших ушкоджень. Жодна з дверей авто не повинна випирати за межі кузова або бути перекошеної. Тільки при відсутності всіх перерахованих дефектів можна бути впевненим, що автомобіль не побут і повністю зібраний на заводі.
Перевірка зовнішніх вузлів, комплектуючих та витратних матеріалів
Насамперед переконайтеся, що на авто встановлено все обладнання і опції, які ви замовили. Краще звіряти наявність систем і компонентів за заздалегідь підготовленим списком. Так ви точно нічого не пропустите. Якщо що-то відсутній з переліку, вимагайте відразу ж встановити це обладнання. Далі огляньте наступні елементи автомобіля:
- Колеса. Зверніть увагу на їх діаметр, а також якість і стан шин. Вони обов’язково повинні бути новими. Тепер вам знадобитися манометр. Тиск в шинах повинен відповідати показнику, зазначеному в настанові з експлуатації авто. Як правило, норма становить близько 2,2 атмосфери.
- Оптика. Попросіть менеджера по черзі включити ближнє, дальнє світло, габарити і денні ходові вогні. Огляньте передні і задні фари при роботі в кожному з режимів.
- Замки. Перевірте в дії роботу центрального замку, по черзі замикайте і відкривайте двері автомобіля, капот і багажник. Переконайтеся, що всі вони працюють справно.
Після цього загляньте під капот. Зверніть увагу на якість кріплення клем акумулятора, а також дату випуску цього агрегату. Вона повинна співпадати з роком виробництва самого автомобіля. Огляньте цілісність та відсутність патьоків шланги і патрубки. Перевірте рівень масла в двигуні, коробці передач, наявність гальмівний, склоомиваючої, охолоджуючої рідин та ін Все ємності і вузли повинні бути заповнені робочими речовинами в межах норми. Якщо помітили, що рідина недолили або залили більше ніж потрібно, попросіть привести це в порядок.
Відкрийте багажник авто, перевірте наявність запаски, якщо вона тут передбачена, зверніть увагу на справність підсвічування. В авто також має бути присутній основний набір інструментів, у який входить домкрат, балонний ключ та ін. На завершення зовнішнього огляду машини перевірити на справність кришку бензобака.
Огляд салону, систем комфорту і безпеки
Коли зовні автомобіль досконально проаналізовано, пора сідати за кермо. З самого початку погляньте на показання одометра. Допускається, щоб там було близько десятка кілометрів, але не більше того. Це пов’язано з тим, що після сходження з конвеєра автомобіль долає певний шлях по території заводу виробника, а потім і на стоянці дилерського центру.
Але якщо на одометрі высвечено кілька десятків або сотень кілометрів, більше всього, що дане авто використовувалася для тест-драйвів, а це привід попросити солідну знижку. Тим більше що під час тестів часто машину експлуатують не в спокійному режимі їзди, а намагаються вичавити максимум, поекспериментувати.
Під час перевірки автомобіля посидіти доведеться не тільки на місці водія, так як потрібно протестувати напрямки регулювань і водійського і пасажирського сидінь. Заодно перевірте нормальної роботи і жорсткої фіксації ременів безпеки, а також справності склопідйомників. При їх перевірці відкривайте вікна повністю. Випробуйте в дії регулювання рульової колонки. Якщо задні сидіння в обраної комплектації складаються, перевірте це.
Незважаючи на те, що менеджер вже демонстрував вам роботу фар і габаритів у всіх можливих режимах, тепер настала черга поперемикати їх власноруч. При цьому звертайте увагу на коректність роботи індикаторів далекого, ближнього світла, поворотів, заднього ходу та ін.
Заведіть двигун і огляньте приладову панель на відсутність індикаторів помилок. Прислухайтеся до роботи мотора. Ривки, скрегіт і інші сторонні звуки, що доносяться від нього, неприпустимі. Мотор повинен працювати стабільно, а по мірі прогрівання його обороти знизяться. Кілька разів перевірте іммобілайзер, використовуючи по черзі кожен з ключів. Далі переходите до тестування всіх систем комфорту авто, в тому числі:
- клімат-контролю або кондиціонера у всіх можливих режимах роботи;
- мультимедійної системи, випробувавши передбачені інтерфейси;
- обігріву сидінь, скла та дзеркал;
- обдування салону;
- коректора кута нахилу фар;
- двірників і омивачів скла, фар;
- електроприводу дзеркал, люка;
- камери заднього виду і ін.
Протестуйте системи автомобіля по максимуму. Наприклад, якщо в ньому присутній адаптивне шасі, обов’язково попереключайте всі його режими. Перегляньте функціонал бортового комп’ютера і не бійтеся спробувати те, що він вам пропонує. Крім того, перевірте підсвічування салону і бардачка. Огляньте, чи немає пошкоджень і забруднень обробки на приладовій панелі, дверях, сидіннях, стелі і підлокітниках.
Після всього цього проведіть невеликий тест-драйв автомобіля. Зверніть увагу на плавність, легкість обертання керма і чіткість перемикання передач. При цьому не повинно спостерігатися сторонніх звуків. Крім того, прислухайтеся, не скрипить пластик в салоні під час їзди. Зупиняйте авто не точно на тому місці, звідки від’їхали. Це потрібно, щоб після пробного виїзду підійти на місце, де ви прогрівали машину, і подивитися, чи не залишилися на асфальті патьоки масла або гальмівної рідини.
При наявності на території салону пандуса, зупиніть автомобіль на ньому, поставте його на ручник і включіть нейтральну передачу. Якщо машина не скочується – ручне гальмо впорався з поставленим завданням. Перевірка авто закінчена.
Що робити, якщо виявлені дефекти?
При виявленні некритичних ушкоджень, ви вправі вимагати від салону знижку. Як показує практика, в таких випадках наполегливим покупцям вдається домогтися зниження ціни на новий автомобіль в межах 20%. Якщо менеджери відмовляються зробити знижку, або ви не бажаєте купувати такий автомобіль, вимагайте надати інший транспортний засіб. При критичних поломки або пошкодженнях про знижку не може йти мова. Вимагайте, щоб вам показали автомобіль.
Пам’ятаєте, в цьому випадку закон на боці споживача, але тільки, поки він не підписав акт прийому-передачі. Покупець маєте право поскаржитися керівництву салону на спробу продати йому пошкоджену машину. У цьому разі персонал буде готовий піти на поступки клієнту, щоб зберегти свою репутацію. Підписуйте документи тільки після вирішення всіх негараздів.
Не соромтеся бути прискіпливим при купівлі авто і сміливо вимагайте від менеджера не заважати вам проводити огляд, особливо якщо помітите, що він намагається вас відвернути. Оглядаючи кузов, взагалі попросіть співробітника відійти від машини, так як не виключено, що він буде намагатися прикрити дефект. Наполегливість, упевненість і скрупульозність стануть вирішальними факторами при аналізі стану машини.