XPeng показала робочий прототип літаючого автомобіля X3
Підрозділ AeroHT китайського автовиробника Xpeng представив оновлений дизайн свого літаючого автомобіля майбутнього. Новинка являє собою автомобіль із закріпленими на кришці штангами із гвинтами, свого роду автомобіль-октакоптер із вертикальним зльотом та посадкою. Крім цього був показаний прототип, що діє, який відрізняється зовні від показаної моделі, але вже здатний літати.
Вихідний дизайн літаючої машини виглядав більш футуристичним і значно небезпечнішим, оскільки використовував всього два електроротори з лопатями великого діаметру. При цьому рухомі штанги передбачалося приховувати в автомобільному режимі в задній частині кузова. Компанія змінила концепцію, перейшовши на використання відразу восьми гвинтів – це додасть машині, що літає, набагато більше стійкості в повітрі, навіть якщо трапиться поломка. При цьому новий варіант більш громіздкий і більше нагадує звичайний електричний спортивний автомобіль з незграбною надбудовою.
Втім, основна концепція не змінилася – підрозділ XPeng хоче, щоб нова машина могла в звичайному режимі їздити трасою і злітати в повітря над пробками. Проблема електричних літальних апаратів у тому, що літієві акумулятори важкі, а підтримки мультикоптерів у повітрі потрібна постійна робота роторів, тому створити ефективну модель досить важко.
Допущені до експлуатації на дорогах загального користування електромобілі важкі власними силами, вимагають проходження краш-тестів для сертифікації, потребують окремих силових агрегатів для їзди дорогами, підвіски, важких акумуляторів та інших комплектуючих.
Прототип моделі з робочою назвою X3 важить 1936 кг і має досить незграбний вигляд. При цьому балки із роторами, схоже, не складаються. На відео машина змогла виїхати з гаража та ненадовго піднятися у повітря, після чого успішно приземлилася. За даними AeroHT, під час тестів перевірили й стійкість машини у разі відмови одного з роторів.
Інформації про запас ходу поки що немає. Не виключено, що на даному етапі він смішно малий. За даними компанії, за потужністю, швидкістю та габаритами модель цілком порівнянна зі звичайними електромобілями. Управління в повітрі здійснюватиметься переважно за допомогою керма та важеля перемикання передач.
Найважливіше, що йдеться не про рендер, а про реальні випробування, за якими стоїть кваліфікована команда, накачана грошима. Не буде нічого дивного в тому, якщо машина справді найближчими роками отримає дозвіл на експлуатацію на дорогах загального користування. Оскільки модель розробляється як персональний повітряний транспорт, а не аеротааксі, вимоги до неї у регуляторів будуть набагато м’якшими – досить непоказна на перший погляд конструкція цілком може стати успішним комерційним продуктом.
Додамо, що додатково AeroHT розробляє дизайн аеротаксі, яке вже показали публіці в Дубаї. Втім, у цьому випадку йдеться про звичайний мультикоптер, який сьогодні розробляються десятками.
Теги: авто технологии- Китайський електрокар IM L7 вийшов швидшим за Porsche Taycan
- Porsche представляє нові моделі Boxster і Cayman з турбованим двигуном
- З Volkswagen Jetta зробили «спортивний болід»
- Новий Honda Accord показали на перших офіційних фото
- ОККО і «Повернись живим» збирають кошти на 25 безпілотних комплексів Shark
- Toyota відреставрувала рідкісний Land Cruiser першого покоління