Компанія BMW розпочала дрібносерійне виробництво водневої версії позашляховика iX5
Концерн BMW Group повідомив про початок дрібносерійного виробництва водневої версії позашляховика iX5. Масштабні демонстрації та випробування машини на водневому паливі розпочнуться наступного року, що допоможе зібрати вичерпний набір даних до початку масового виробництва таких автомобілів у 2025 році.
Дрібносерійне виробництво iX5 Hydrogen здійснюється на експериментальному заводі у Мюнхенському центрі досліджень та інновацій (FIZ). Цей перший для компанії спортивно-активний автомобіль (SAV) з технологією водневих паливних елементів вже завершив програму випробувань у складних умовах на етапі розробки, і надалі використовуватиметься як демонстратор технології для локально безвуглецевої мобільності в окремих регіонах з весни 2023 року.
«Паливні елементи не вимагають критично важливих сировинних матеріалів, таких як кобальт, літій або нікель, тому інвестуючи в цей тип системи приводу, ми також зміцнюємо геополітичну стійкість BMW Group. Наш випробувальний парк BMW iX5 Hydrogen дозволить нам отримати нові цінні відомості, які дозволять нам надати клієнтам привабливий асортимент продукції, коли воднева економіка стане повсюдною реальністю», – сказав відповідальний за розвиток концерну член правління BMW AG Франк Вебер.
Водень як паливо дозволяє здійснювати автомобільні пробіги на великі дистанції та витрачати на заправку лічені хвилини, а не години, як у випадку електромобілів. До того ж зарядна інфраструктура поки що недостатньо розвинена. Залишаючись екологічно нейтральним, водневе паливо дає безліч переваг, що забезпечить свою вражаючу нішу у світі безвуглецевої економіки.
Кузови для складання iX5 Hydrogen поставляються з американського заводу BMW Group у Спартанбурзі. У кузовному цеху експериментального заводу на автомобілі встановлюється нова підлога, що дозволяє розмістити два водневі баки в центральному тунелі та під блоком задніх сидінь. Електричні системи 12 і 400 В, високопродуктивна батарея, електродвигун і паливний елемент інтегруються на етапі складання поряд зі стандартними серійними деталями.
Електродвигун розташований в районі задньої осі разом із батареєю – це рішення BMW eDrive п’ятого покоління, яке вже використовується в електричних та гібридних моделях BMW. Системи паливних елементів із серпня цього року виробляються у власному «водневому» центрі BMW у Гархінгу на північ від Мюнхена. Розташовані паливні елементи під капотом.
Багато компонентів для iX5 Hydrogen виробляються виключно для машин з водневим двигуном. Деякі виготовляються методом 3D-друку у центрі BMW Additive Manufacturing Campus. Після збирання машини проходять звичайний етап фарбування та приймання, а потім надходять в експлуатацію.
Після обкатки дрібносерійного виробництва iX5 Hydrogen концерн BMW Group спільно з Toyota планують налагодити масштабне виробництво автомобілів на паливних осередках. Відбудеться це орієнтовно у 2025 році, але це вже інша історія.
- VW приєднається до Tesla та BMW у продажу електромобілів китайського виробництва в Європі
- Український ринок палива чекають кілька місяців турбулентності
- В Івано-Франківську запустять пересувний пункт обігріву у разі блекауту
- Ілон Маск розповів про мегаватну зарядку для вантажівок Tesla Semi та пікапів Cybertruck
- Hyundai кардинально змінить дизайн популярної в Україні моделі
- Викрадений автомобіль знайшли за допомогою пари навушників